Długoterminowe skutki narażenia na niskie dawki ołowiu w dzieciństwie – 11-letni raport kontrolny ad 5

Ponadto mieli mniej obrażeń głowy i mieli znacznie wyższe wyniki IQ oraz lepsze oceny nauczycieli, jak podano w 1979 roku. Nachylenie regresji IQ wieku dziecięcego na poziomie ołowiu było bardziej strome w grupie nie testowanej w badaniu kontrolnym , chociaż różnica od nachylenia w badanej grupie była nieistotna statystycznie (F = 1,82, 1196 df; P = 0,18). Wyniki naukowe i neurobehawioralne
Tabela 2. Tabela 2. Wyniki w młodym wieku dorosłym według stężenia ołowiu w dzieciństwie * Tabela 3. Tabela 3. Regresja wyników w młodym wieku dorosłym na poziom ołowiu w dzieciństwie. * Tabela 2 pokazuje wyniki z korektą współzmienną 122 osoby, które nie miały klinicznego pionu, zgodnie ze stężeniem ołowiu w ołowiu. Tabela 3 podsumowuje wyniki modelowania relacji między wczesną ekspozycją na ołów i wynik przez regresję wielokrotną. Wcześniejsza ekspozycja na ołów była w znacznym stopniu związana ze zmniejszonym akademickim sukcesem. Wśród dzieci, u których poziom ołowiu w oszczepie> 20 ppm, w porównaniu z tymi, których poziom ołowiu w zębinie wynosił <10 ppm, niedostosowany iloraz szans dla absolwentów szkół średnich wyniósł 4,6 (przedział ufności 95%, 1,2 do 17,4). Korekta dla współzmiennych zwiększyła iloraz szans do 7,4 (przedział ufności 95%, 1,4 do 40,8). Wyższe poziomy ołowiu były również związane z niższym poziomem rang, zwiększoną absencją, niższymi wynikami w zakresie słownictwa i testami gramatyczno-logicznymi, znacznie wolniejszą szybkością dotykania palcem, dłuższym czasem reakcji, gorszą koordynacją ręka-oko i niższymi wynikami odczytu. U pacjentów z poziomem ołowiu wynoszącym> 20 ppm, niedostosowany iloraz szans dla niepełnosprawności czytania, określony jako wynik o dwa stopnie niższy niż oczekiwany dla ukończonej najwyższej klasy, wynosił 3,9 (przedział ufności 95%, 1,5 do 10,5). Korekta dla współzmiennych zwiększyła iloraz szans do 5,8 (przedział ufności 95%, 1,7 do 19,7). W przypadku większości wyników ani wielkość współczynników regresji wiodącej, ani ich błędy standardowe nie uległy istotnej zmianie w wyniku dostosowania dla zmiennych współzmiennych.
Ryc. 1. Ryc. 1. Proporcja osób, które nie ukończyły szkoły średniej, sklasyfikowane zgodnie z ich przeszłym kontaktem z potencjalnym klientem. Bezobjawowe przedmioty są klasyfikowane zgodnie z kwartyli poziomu ołowiu. Siedmiu z 10 osób, u których wcześniej stwierdzono kliniczny pionier, pokazano w osobnej kolumnie. Nie znaleziono zapisów szkolnych dla dwóch przedmiotów. Jeden temat nie był testowany, ale doniósł, że ukończyła szkołę średnią. (Na tej figurze jest 121 osób.) Dziesięć przedmiotów (trzy z opisywanym pionierstwem i siedmioma bezobjawowymi przedmiotami) nadal uczęszcza do liceum i dlatego nie są tutaj pokazywane. Liczby w każdej kolumnie Wskaż liczbę osób, które nie ukończyły szkoły, oraz całkowitą liczbę w tej kategorii.
Rysunek 2. Rysunek 2. Proporcja osób z trudnościami w czytaniu, zaklasyfikowanych według ich dotychczasowej ekspozycji na potencjalnego klienta. Choroby bezobjawowe są klasyfikowane zgodnie z kwartylem poziomu wiodącego, a 10 dzieci z historią klinicznego pionu przedstawiono oddzielnie. Czytanie niepełnosprawności Zdefiniowano jako wskazane przez poziom czytelności dwóch lub więcej ocen poniżej oczekiwanego poziomu
[więcej w: leki antycholinergiczne, grzybek tybetański skutki uboczne, guzek na tarczycy ]