Długoterminowe skutki narażenia na niskie dawki ołowiu w dzieciństwie – 11-letni raport kontrolny ad 6

Liczby w każdej kolumnie Wskaż liczbę z niepełnosprawnością odczytu i całkowitą liczbą w kategorii. Spośród 10 dzieci z klinicznym plasizmem (które przeszły chelatację lub stwierdzono, że miały podwyższone poziomy ołowiu we krwi), 3 z 7 (43 procent) odpadło przed ukończeniem szkoły średniej (3 inne nadal uczęszczają do szkoły), a 5 z nich 10 (50 procent) ma trudności z czytaniem. Kiedy dzieci z plumbizmem zostały pogrupowane z innymi podmiotami według kwartylów pod względem poziomu ołowiu, stosunek dawka-odpowiedź był widoczny dla obu wyników (ryc. i 2).
Wczesna ekspozycja na ołów nie była istotnie związana z wydajnością w testach z cyframi symboli lub seryjnymi cyframi, testem ciągłej wydajności, pamięcią wzorców lub porównaniem wzorców, przełączaniem uwagi, testem znajomości California Verbal, testem Rey-Osterreith, Bostonem Test nazw lub oceny nastrojów. Poziom ołowiu był odwrotnie proporcjonalny do sumy punktów w kwestionariuszu dotyczącym samooceny, który składał się głównie z raportów o niewielkim zachowaniu antyspołecznym.
Tabela 4. Tabela 4. Wrażliwość i specyficzność poziomu ołowiu w dzieciństwie jako predyktor braku ukończenia szkoły średniej. * Gdy badani zostali podzieleni na dwie grupy według ich poziomów ołowiu (<10 ppm vs. .10 ppm ), wysokie poziomy ołowiu wskazywały na to, że w przyszłości nie ukończy szkoły średniej z czułością (. SE) wynoszącą 0,71 . 0,12 i swoistością 0,61 . 0,05 (tabela 4).
Dyskusja
W tym rozszerzonym badaniu kontrolnym, w którym średnia długość obserwacji wynosiła 11,1 lat, stwierdziliśmy, że wspomniane wcześniej skojarzenia między postępem akademickim a postępem naukowym dzieci i funkcjonowaniem poznawczym utrzymywały się w młodym wieku dojrzałym. Uważa się, że utrzymująca się toksyczność ołowiu prowadzi do poważnego i poważnego upośledzenia sukcesu akademickiego, a konkretnie do siedmiokrotnego zwiększenia niezdolności do ukończenia szkoły średniej, obniżenia statusu w klasie, zwiększenia absencji, upośledzenia umiejętności czytania wystarczająco dużego, aby można było oznaczyć je jako niepełnosprawne (wskazane o dwie oceny poniżej oczekiwanych wyników) oraz deficyty słownictwa, drobnych zdolności motorycznych, czasu reakcji i koordynacji ręka-oko.
Wiele kwestii wymaga rozważenia, kiedy interpretuje się dane tutaj zgłoszone. Pierwszym z nich jest wpływ błędu selekcji na obserwowane przez nas skojarzenia. Badani powtórzeni w 1988 r. Mieli bardziej korzystne cechy niż ci, których nie udało się zlokalizować lub którzy odmówili udziału. Badani, którzy nie przeszli powtórnego testu, mieli zazwyczaj wyższy poziom ołowiu, niższy status społeczno-ekonomiczny i niższe wyniki IQ oraz oceny nauczycieli dotyczące zachowania w klasie. Odwrotna zależność między poziomem ołowiu a IQ zgłoszonym w 1979 r. Była silniejsza dla osób, które nie zostały przebadane ponownie w 1988 r. Niż dla tych, których testowaliśmy, chociaż różnica nie osiągnęła istotności statystycznej. To stwierdzenie jest zgodne z obserwacją, dokonaną przez nas i innych, że dzieci z rodzin o niższych grupach społeczno-ekonomicznych są bardziej wrażliwe na działanie ołowiu niż dzieci z bardziej uprzywilejowanych środowisk ekonomicznych. 20 Wnioskujemy, że szacunki dokonane na podstawie dane dotyczące 132 badanych, które ponownie przyjęliśmy, są prawdopodobnie konserwatywne
[więcej w: hipertensjologia, grzybica skóry zdjęcia, guzek schmorla ]