Długoterminowe skutki narażenia na niskie dawki ołowiu w dzieciństwie – 11-letni raport kontrolny cd

Rejestrowano liczbę prawidłowych odpowiedzi i czas do prawidłowego wyboru. Porównanie wzorów. Temat został przedstawiony z trzema generowanymi komputerowo wzorami w tablicy 10 na 10. Dwa były identyczne, a jedna różniła się nieco od pozostałych dwóch. Podmiot był wymagany, aby wybrać nie pasujący wzorzec.
Cyfrowe uczenie się. Temat został przedstawiony ciągiem 10 cyfr, a następnie poproszony o wprowadzenie ciąg do komputera. Po wystąpieniu błędu przedstawiono ten sam bodziec i rozpoczęto drugą próbę.
Słownictwo. Dla każdego z 25 słów temat wybrał słowo najbardziej zbliżone do siebie z listy czterech wyborów.
Rozumowanie gramatyczne. Osobnikowi przedstawiono parę liter, A i B, których pozycja względna była zmienna. Potem ekran się wyczyścił, a litery zostały zastąpione przez zdanie, które opisuje kolejność liter. Zdanie może być czynne lub bierne, twierdzące lub negatywne, prawdziwe lub fałszywe (przykłady to A następuje B , a B nie jest poprzedzone A ). Podmiot musiał wybrać właściwe zdania, a liczba błędów została zarejestrowana.
Przełączanie uwagi. Podmiot musiał wybrać, który klawisz nacisnąć w odpowiedzi na trzy różne instrukcje. W próbach bocznych podmiot musiał nacisnąć przycisk po tej samej stronie co bodziec. W próbach kierunkowych właściwym wyborem był kierunek, w którym wskazała strzała. Przed każdą próbą w trzecim secie mówiono, czy wybrać stronę, w którą strzałka była, czy kierunek, w którym ją wskazał.
Skala nastroju. Ten test został wyprowadzony z profilu stanów nastroju15. Obliczono pięć wyników dotyczących napięcia, złości, depresji, zmęczenia i dezorientacji.
Do oceny funkcjonowania neurobehawioralnego wykorzystano również następujące testy:
Kalifornijski test werbalny
California Verbal Learning Test16 został wykorzystany do oceny wielu strategii i procesów związanych z uczeniem się i pamięcią werbalną. Uzyskano również wyniki natychmiastowego i opóźnionego wycofania.
Boston Naming Test
W Boston Naming Test 17 temat został przedstawiony z 60 obrazami w kolejności rosnącej trudności i poprosił o nazwanie pokazanych obiektów.
Rey-Osterreith Complex Figure Test
Test postaci Rey-Osterreith Complex18 został wykorzystany do oceny umiejętności wzrokowo-ruchowych i wzrokowo-przestrzennych. Temat został poproszony o skopiowanie abstrakcyjnej figury geometrycznej, a następnie narysowanie jej z pamięci natychmiast i po 30 minutach. Obliczono dokładność i wyniki organizacji.
Test identyfikacji słów
Formę B z testu czytania w Woodcock wykorzystano do oceny umiejętności czytania. Oceny równoważności ocen zostały obliczone na podstawie wyników surowych. Niepełnosprawność czytania została określona jako wskazana przez wynik dwóch poziomów poniżej wyniku spodziewanego na podstawie ukończonej najwyższej klasy.
Self-Reports of Delququency
Uczestnicy wypełniali ustrukturyzowany kwestionariusz z National Youth Survey19, który zawierał skale dotyczące drobnych aspołecznych zachowań i brutalnych zbrodni.
Przegląd szkolnych rekordów
Szkolne zapisy uzyskano dla wszystkich z dwóch badanych przedmiotów
[patrz też: grzybica skóry zdjęcia, inteligencja emocjonalna pdf, jagody goji działanie ]