Długoterminowe skutki narażenia na niskie dawki ołowiu w dzieciństwie – 11-letni raport kontrolny czesc 4

Zanotowano klasę i stopień, najwyższą klasę ukończenia oraz liczbę dni nieobecnych i spóźnionych w ostatnim pełnym semestrze. Studenci, którzy w czasie testów byli jeszcze w 11 klasie, nie zostali uwzględnieni w analizach najwyższej klasy ukończonej. Klasyfikacja klasy została obliczona jako – (klasa / rozmiar klasy). Analiza statystyczna
Aby ocenić, czy uczestnicy tej uzupełniającej oceny byli reprezentatywni dla pierwotnej kohorty, badani, którzy nie byli testowani w 1988 r., Byli porównywane pod względem zmiennych przedstawionych w 1979 r., W tym poziomów ołowiu, współzmiennych nie związanych z narażeniem na ołowie, nauczycieli Oceny zachowania w klasie i wyniki IQ. Ponadto, przeprowadziliśmy oddzielne regresje poziomu ołowiu w stosunku do poziomu IQ mierzonego w latach 1976-1978 dla badanych osobników i nie testowanych w 1988 r. Następnie przeprowadziliśmy regresję dla obu grup razem wziętych, wprowadzając zarówno fikcyjny termin uczestnictwa w bieżące działania następcze (tak lub nie) i status statusu na poziomie wiodącym poprzez uczestnictwo.
Aby ocenić związek pomiędzy wczesną ekspozycją na ołów i każdą z ciągle rozkładających się zmiennych wynikowych, badanych klasyfikowano według kwartylów ołowiu na poziomie ołowiu i obliczano średnie wyniki skorygowane o współzmienne. Zwykła regresja liniowa najmniejszych kwadratów ze średnim lub logarytmicznym poziomem ołowiu jako głównym efektem została wykorzystana do oszacowania istotności relacji. Wyniki, które były istotnie związane z ekspozycją na ołów w tych dwuwymiarowych analizach, zostały następnie ocenione za pomocą analizy regresji wielokrotnej. W modelu uwzględniono dziesięć współzmiennych. Były to wiek matki w chwili urodzenia badanego, poziom wykształcenia matki, iloraz inteligencji matki, wielkość rodziny, status społeczno-ekonomiczny (dwuskładnikowy wskaźnik Hollingsheada), płeć, wiek w momencie badania, kolejność urodzenia, spożywanie alkoholu oraz czy pacjent wraz z matką opuścił szpital po narodzinach pacjenta. Podano wskaźnik wiodący (średnią lub logarytmu średniej), który wyprodukował najlepiej dopasowany model (najwyższy R2). Pięć z tych zmiennych towarzyszących zostało zastosowanych w pierwszym badaniu tych osób i okazało się, że mają one wpływ. Pięć innych osób (płeć, wiek podczas testów, przedłużona hospitalizacja jako noworodek, kolejność urodzenia i obecne spożycie alkoholu) zostały dodane do modelu na podstawie wcześniejszej wiedzy o ich wpływie na funkcje psychometryczne. Analiza logistyczno-regresyjna została wykorzystana do modelowania związku poziomu wiodącego i dwóch wyników traktowanych kategorycznie (brak ukończenia szkoły średniej i niepełnosprawność w czytaniu). W tej analizie sprawdziliśmy dla współzmiennych wymienionych powyżej. Dwie zmienne wskaźnikowe zostały użyte do reprezentowania trzech grup ekspozycji. Wskaźniki szans i 95-procentowe przedziały ufności, skorygowane o współzmienne, zostały obliczone dla grupy o wysokim poziomie wiodącym, przy czym grupa niskiego poziomu została użyta jako grupa odniesienia.
Wyniki
Wybór stronicowania
Tabela 1. Tabela 1. Porównanie badanych i nie testowanych osobników w 1988 r. * 132 badanych, którzy zostali przetestowani w 1988 r. (Tabela 1) nie byli reprezentatywni dla grupy 270 badanych osób w 1979 r. Badani badani mieli tendencję do nieznacznego niższe poziomy ołowiu, lepiej wykształcone rodziny o wyższym statusie społeczno-ekonomicznym, matki o wyższym ilorazie inteligencji i lepszych historiach położniczych; wyższy odsetek badanych osobników to dziewczynki
[patrz też: jęczmień zielony opinie, guzy na tarczycy, grzybek tybetański skutki uboczne ]