Porównanie wpływu otrębów owsa i pszenicy o niskiej zawartości włókien na poziomy lipoprotein w surowicy i ciśnienie krwi ad 6

Okres wysokiego włókna został zidentyfikowany przez 18 z 20 osób, głównie z powodu reakcji żołądkowo-jelitowych, takich jak wzdęcia, skurcze, wzdęcia, luźne stolce i biegunka, które wystąpiły u 15 osób. Jeden pacjent zgłosił reakcję żołądkowo-jelitową (zaparcie) w okresie niskowłóknistym. Dyskusja
Niniejsze badanie przeprowadzono w celu określenia wpływu otrąb owsianych na poziom cholesterolu w lipoproteinach w surowicy i ciśnienie krwi w populacji żyjącej w zdrowym zdrowiu. Otręby owsiane nie obniżyły znacząco poziomu cholesterolu ani ciśnienia krwi w surowicy, podobnie jak izokaloryczny suplement diety rafinowanej pszenicy o małej zawartości błonnika. Projekt badania, randomizowana, podwójnie ślepa próba krzyżowa, miała na celu przezwyciężenie ograniczeń innych wcześniej stosowanych projektów. Badania, w których zabrakło grupy kontrolnej o niskiej zawartości błonnika, mogły znaleźć efekt obniżenia cholesterolu, który wynikałby z zastąpienia żywności zawierającej tłuszcz nasycony lub cholesterol lub z niespecyficznych wpływów, a nie z samego włókna.32 Tematy w badaniach, które nie zostały przeprowadzone na ślepo mogłyby dostosować swoje spożycie innych składników odżywczych lub innych aspektów ich stylu życia, które wpływały na ciśnienie krwi lub poziom cholesterolu.20, 21 Projekt ten, w którym uczestnicy służyli jako równoległe, randomizowane kontrole, miał na celu zminimalizowanie niespecyficznych skutków i zakłóceń. ze zmian w spożyciu żywności innej niż otręby owsiane i pszenica rafinowana. Otręby owsiane zawierają, oprócz błonnika, więcej tłuszczu niż rafinowana pszenica. Jednakże, ponieważ tłuszcz miał dwa razy więcej wielonienasyconych kwasów tłuszczowych nasyconych, nie oczekuje się zmian w poziomie cholesterolu w surowicy lub cholesterolu lipoprotein o małej gęstości z zawartości tłuszczu w otrębach owsianych.28 Możliwe jest, że otręby owsiane w ilości, którą stosowany ma niewielki efekt obniżania poziomu cholesterolu (4 procent), który nie został wykryty w tym badaniu. Taki niewielki spadek w odpowiedzi na tak duże dzienne spożycie otrąb owsianych jest mało prawdopodobne, aby był ważny w sensie praktycznym, szczególnie ze względu na niewygodne wytwarzane reakcje żołądkowo-jelitowe.
Światłowód i ciśnienie krwi
Początkowo Wright i wsp.2 stwierdzili, że błonnik pszenny (29 g dziennie) lub błonnik z różnych źródeł obniżał ciśnienie krwi u mężczyzn z normotensją. Jednak inni badacze nie potwierdzili hipotensyjnej właściwości pszenicy lub innych źródeł błonnika. Kelsay i wsp.3 wykazali, że dieta wysokobłonnikowa z całych owoców i warzyw nie obniżała ciśnienia krwi w porównaniu z dietą o niskiej zawartości błonnika zawierającą soki owocowe i warzywne. Brussaard i wsp. Porównali dietę o niskiej zawartości błonnika z trzema różnymi schematami o wysokiej zawartości włókien – zawierającymi owoce i warzywa, wyizolowaną pektynę cytrusową i gruboziarniste otręby pszenne – i nie stwierdzili żadnego działania obniżającego ciśnienie żadnego z włókien. Te doniesienia 3, 4 również sugerują brak przewagi rozpuszczalności w porównaniu z nierozpuszczalnym włóknem w obniżaniu ciśnienia krwi, ponieważ otręby pszenne mają mało rozpuszczalnego błonnika w porównaniu z innymi stosowanymi suplementami. Margetts i wsp. [5] badali dietę bogatą w błonnik z różnych źródeł, która została zaprojektowana tak, aby przypominała składnik wysokobłonnikowy diety wegetariańskiej. W porównaniu z dietą o niskiej zawartości błonnika, dieta bogata w błonnik nie obniżyła znacząco ciśnienia krwi.
To badanie również nie potwierdza roli tłuszczu spożywczego w kontroli ciśnienia krwi, ponieważ nie nastąpiło obniżenie ciśnienia krwi, gdy spożycie tłuszczu dietetycznego zmniejszyło się podczas okresów suplementacji
[hasła pokrewne: olx witkowo, leki antycholinergiczne, homocysteina badanie ]