Ryzyko zespołu hemolityczno-mocznicowego po leczeniu antybiotykami Escherichia coli O157: H7 Infekcje ad 5

Wśród dzieci, które otrzymały antybiotyki w ciągu pierwszych trzech dni po wystąpieniu choroby, ryzyko zespołu wzrosło w analizie jednowymiarowej (ryzyko względne, 15,0; przedział ufności 95%, 1,3 do 174; P = 0,03) i po dostosowaniu w dniu, w którym uzyskano początkową hodowlę kału i początkową liczbę białych krwinek w analizie na wielu zmiennych (skorygowane ryzyko względne, 32,3, 95% przedział ufności, 1,4 do 737, P = 0,03). Korekta dla innych współzmiennych linii podstawowej nie wpłynęła na istotność związku między leczeniem antybiotykami a rozwojem zespołu hemolityczno-mocznicowego (dane nie przedstawione). Spośród 10 dzieci, u których rozwinął się zespół hemolityczno-mocznicowy, 2 leczono trimetoprimem-sulfametoksazolem, a 3 leczono cefalosporynami. Spośród czterech dzieci leczonych antybiotykami, u których zespół się nie rozwijał, podawano trimetoprim-sulfametoksazol, jeden cefalosporynę i dwie amoksycylinę. Względne ryzyko zespołu hemolityczno-mocznicowego w zależności od klasy użytego antybiotyku po dostosowaniu do początkowej liczby białych krwinek wyniosło 17,7 dla trimetoprim-sulfametoksazolu (przedział ufności 95%, 1,2 do 261, P = 0,04) i 13,4 dla antybiotyków .-laktamowych (przedział ufności 95%, 1,9 do 96; P = 0,01). W każdym przypadku wszystkie szczepy E. coli O157: H7 izolowane od dziewięciorga dzieci, które otrzymały antybiotyki, były wrażliwe na lek pobrany przez dziecko, u którego odzyskano organizmy.
Dyskusja
To prospektywne badanie kohortowe wykazuje, że u dzieci zakażonych E. coli O157: H7 zespół hemolityczno-mocznicowy rozwijał się częściej u osób otrzymujących antybiotyki niż u tych, które nie były. Nie byliśmy w stanie zidentyfikować żadnych cech odróżniających dzieci, które otrzymały antybiotyki od tych, które nie otrzymały antybiotyków.
Nasze dane potwierdzają, że podawanie antybiotyków zawierających sulfonamidy dzieciom zakażonym E. coli O157: H7 zwiększa ryzyko wystąpienia zespołu hemolityczno-mocznicowego8,9 i wskazuje, że antybiotyki .-laktamowe wiążą się z podobnym stopniem ryzyka. Obszerna analiza epidemii O157: H7 E. coli w mieście Sakai w Japonii sugerowała, że leczenie fosfomycyną wiązało się ze znacznie zmniejszonym ryzykiem wystąpienia zespołu hemolityczno-mocznicowego, 16 ale tylko dla dzieci, które otrzymały lek w drugim dniu , ale nie w inne dni, o swojej chorobie. Ponadto, fosfomycynę porównywano tylko z innymi antybiotykami, nie z brakiem leczenia antybiotykami, ponieważ podobnie jak w innych raportach opisujących ten wybuch, 16-25 prawie wszystkie dzieci otrzymywały antybiotyki.
Zauważyliśmy odwrotną zależność między ryzykiem wystąpienia zespołu hemolityczno-mocznicowego a długością przerwy między wystąpieniem biegunki a dniem, w którym uzyskano wyjściową hodowlę kału. Ta odwrotna zależność może reprezentować obecność bardziej piorunującego przebiegu, który skłoniłby do wcześniejszej oceny, a zatem odzwierciedlił poważniejsze obrażenia pozajelitowe u zakażonych dzieci, u których ryzyko wystąpienia tego zespołu było większe, niezależnie od tego, czy przepisano antybiotyki. Jednak analiza wieloczynnikowa nie zmniejszyła ryzyka związanego z podawaniem antybiotyków, gdy rozważano ten czynnik.
Nie znaleźliśmy związku między zgłoszoną gorączką a ryzykiem wystąpienia zespołu hemolityczno-mocznicowego, jak stwierdzono w niektórych badaniach. [18] Jednak temperatury przedhospitalizacyjne zostały określone przez różnych opiekunów, z wykorzystaniem różnych instrumentów i technik
[podobne: hiperkineza, kłykciny kończyste, ostra niewydolność nerek objawy ]
[patrz też: wirus bostoński objawy, wysypka bostonska, ceftriakson ]
[więcej w: ile kosztuje rezonans magnetyczny, inteligencja emocjonalna pdf, jagody goji działanie ]